Toiletbezoek - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anne - WaarBenJij.nu Toiletbezoek - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anne - WaarBenJij.nu

Toiletbezoek

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Juli 2014 | Oeganda, Kampala

Toiletbezoek

Nog steeds kan ik mij er over verbazen hoe ik de ene dag ergens bij een klein tankstation in Uganda een ‘fatsoenlijk’ toilet tegenkom, terwijl ik in een restaurantje midden in Kampala, de hoofdstad van Uganda op een volledig avontuur moet gaan voor een toiletbezoekje. Na de lunch vraag ik aan het meisje van de bediening waar het toilet is, hierop kijkt ze een beetje verbaasd en geschrokken, later weet ik waarom.
Het verbaast mij niks dat ik van een van de dames een toiletrol in mijn hand krijg gestopt, terwijl zij mij ondertussen naar buiten leidt en vraagt om even te wachten. Na een paar minuten komt de sleutel eraan en worden wij meegenomen naar een nieuwe ingang naast het restaurant. Een donkere gang met verschillende deuren na een opstapje van zeker een halve meter en lekker ruiken doet het er ook niet.
‘Deur nummer drie’ zegt de serveerster en ze gaat weer terug naar het restaurant. Mijn moeder en ik kijken elkaar even twijfelend aan, maarja je moet naar de wc of niet. Het slot word met moeite losgemaakt, zou iemand hier uberhaupt van het toilet gebruik maken vraag ik mij af...vervolgens doen we snel wat er moet gebeuren en dan gaat de deur op geen mogelijkheid weer terug op het hangslot, een flinke trap van mijn moeder tegen de deur, maakt de deur nog kleiner dan die al was, en we besluiten maar om gewoon verontschuldigend de sleutel terug te geven en daarna snel het restaurant te verlaten.

Meer toiletverhalen zal ik jullie besparen, we zijn van alles tegen gekomen. Gaten in de grond met flesjes water ernaast of dat nog niet eens. Toiletten zonder deuren, toiletten die niet doortrekken, toiletten die je zelf moet vullen voordat je ze kan doortrekken en ga zo maar door. In ieder geval een tip mocht je ooit die richting op gaan. Neem altijd mee: toiletpapier, desinfecterende gel, drink als vrouw niet al te veel als je onderweg bent, en vooral wees niet te kieskeurig ;)

Agh, je wilt op avontuur of niet... .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 12953

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 20 December 2015

Exchange Lyon

22 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Uganda en Kenia

17 April 2014 - 24 April 2014

Op bezoek

24 Mei 2012 - 19 Augustus 2012

Stage Kenia

Landen bezocht: